Rykmentin tytöille yllätyskultaa!
Rajamäen Rykmentin nuori tyttöjoukkue Maaret Turunen, Ilona Lehtinen ja Marika Suominen yllätti iloisesti hiihtosuunnistuksen SM-viesteissä Kiuruvedellä voittamalla 16-vuotiaiden sarjassa kultaa. Hienossa säässä ja yöpakkasen jälkeen liukkailla urilla käytyyn kisaan starttasi aloittajana D14-sarjalainen Maaret Turunen. Maaret pysyi hyvin kärkijoukossa ja oli 3.5 km väliaikarastilla kolmantena 20 sekuntia kärjestä. Vaihtoon 7.6 km osuudelta Maaret tuli sijalla neljä, johtavasta Pohjankyrön Rastista vajaan minuutin päässä, mutta aivan 2. ja 3. joukkueen, IF Femmanin ja MS Parman, tuntumassa. ”Oma suoritus oli varmasti tämän kauden paras, virheitä ei tullut. Puolivälissä hiihdin tiellä uuden lumen peittämään hiekoitukseen ja luisto hävisi lähes kokonaan, mutta ei se lopulta paljoa hidastanut.”, Maaret kommentoi hyvin mennyttä avausosuutta. Toisella osuudella kärkijoukkueet vaihtuivat. Pohjankyrön Rastin ja IF Femmanin viestinviejien haparoidessa, joukkueen D15-sarjalainen, Ilona Lehtinen teki tasaisen virheetöntä työtä ja oli noussut väliaikarastilla 2.sijalle. MS Parma oli siirtynyt johtoon ja kasvattanut etumatkan kahteen minuuttiin. Vaihtoon Ilona tuli reilun kahden minuutin päässä MS Parmasta, mutta… Lue lisää
