Ylläs 08
Vuoden taittuessa talveksi, ainakin kalenterin mukaan, on Ylläksen hiihtoleirin aika. Tänä vuonna olisi etelässäkin päässyt hiihtämään ennen leiriä, itse kuitenkin säästin koko nautinnon Ylläksen talvisiin maisemiin. Herätyskello soi ja tuntui että en ole nukkunut silmäystäkään. Kello on 4.30 lauantaiaamuna, lähtö leirille on käsillä. Aamupalaa naamaan ja sukset sekä kassit autoon. Kurvaamme Nurmijärven Teboilin pihaan. Tolpalla on taksi, muuten on hiljaista. Pikku hiljaa muitakin alkaa virrata paikalle, lopulta bussikin. Tavarat bussiin ja liikkeelle, sama operaatio toistetaan Rajamäellä, Hyvinkäällä ja Lahdessa. Tämän jälkeen bussin keula suuntasi kohti Yllästä kolmen pysähdyksen taktiikalla. Toiset nukkuivat toiset ei, itse keskityin keskustelemiseen eli muiden unien häiritsemiseen. Bussin ikkunoista pimeää maisemaa katsellessa voi vain arvailla missä kohtaa Suomea sitä mennään. Sainpahan selvyyden näihinkin ajatuksiini kun puhelimeeni tuli tekstiviesti ”tervetuloa Ruotsiin”, taidettiin olla Torniojokilaaksossa. Loppujen lopuksi bussi pysähtyi Ylläskiepin pihaan, vihdoin perillä. Ei muuta kuin tavarat kämppään ja lenkkivaatetta niskaan, oli iltaverkan aika. Puolen tunnin lenkin aikana juoksussa… Lue lisää
